Nieżyt nosa jest stanem zapalnym wywołanym przez stymulację błony śluzowej nosa przez ciała obce lub wpływ innych chorób. Niektóre leki powszechnie stosowane w leczeniu nieżytu nosa, takie jak dekongestanty, kortykosteroidy, leki przeciwhistaminowe i antycholinergiczne, są często stosowane w celu zmniejszenia obrzęku i innych objawów zapalenia, a przyczyny nieżytu nosa nie można kontrolować od źródła.

Istnieją dwie kluczowe zasady zapobiegania powstawaniu nieżytu nosa:

  • Zminimalizować do minimum podrażnienia jam nosowych, na ile to możliwe.
  • Z czasem usunąć substancje drażniące w jamie nosowej.

Zależy to od codziennej pielęgnacji i najlepiej jest zrobić 5 poniższych punktów bez żadnych kompromisów.

1. Trzymaj się z dala od alergenów
Pyłki, pleśń, kurz, chemikalia przemysłowe (dym tytoniowy), żywność, jad owadów, itp. są podatne na alergie. Alergeny te mogą wywoływać stan zapalny poprzez wielokrotne podrażnienia jamy nosowej. Możesz udać się do szpitala, aby przetestować lub zastosować metodę eliminacji, aby dowiedzieć się o przyczynie alergii. Jednocześnie należy stosować następujące metody, aby uniknąć kontaktu z alergenami:

  • Aby utrzymać dom w czystości i higienie, a także uniknąć używania wyrobów futrzanych, aksamitnych dywanów i innych artykułów gospodarstwa domowego, które łatwo jest przechowywać zarazki, należy dokładnie wyczyścić je odkurzaczem;
  • Używa ujemny jon generator oczyszcza powietrze w domu, często otwiera okno dla wentylacji, utrzymuje powietrze świeże i płynące, i usuwa drażniące czynniki w powietrzu.
  • Do dekoracji domu należy używać zielonych i przyjaznych środowisku materiałów, aby uniknąć stymulacji chemicznej;
  • Osoby z alergią pokarmową mogą jeść mniej jaj (jaja, jaja kaczek, itp.), ryb morskich i innych pokarmów, które łatwo wywołują alergie na obce białka.

2. Fizjologiczny spray solankowy lub płukanie jamy nosowej
Użyj zwykłego aerozolu solnego lub przepłucz garnek do nosa, aby oczyścić drażniące substancje, które dostają się do jamy nosowej i skutecznie zmniejszyć zatory w nosie i katar.

Wspomniana tu woda solowa fizjologiczna może być medycznie sterylizowanym fizjologicznym chlorkiem sodu lub solą fizjologiczną w aerozolu do nosa. Mieszanie słonej wody do temperatury zbliżonej do temperatury ciała może zmniejszyć podrażnienie błony śluzowej nosa.

Wskaźnik rekomendacji Światowej Organizacji Zdrowia dla prania nosa wzrósł do najwyższego poziomu A w 2012 roku, ale niektóre osoby uważają, że jest on nieważny z powodu niewłaściwego działania i nie nalegania na mycie. Mycie nosa wymaga stosowania prawidłowej metody mycia, właściwego stosunku wody słonej, Jest bardziej skuteczne, gdy liczba płukań nosa jest odpowiednia!

3. Uzupełnij wodę i utrzymuj wilgotną błonę śluzową nosa
Uzupełnianie wody może skutecznie zmniejszyć ryzyko infekcji i podrażnień. Może również zmiękczyć wydzielinę z nosa i usunąć blokadę spowodowaną przez wydzieliny.

  • Należy pić dużo wody, aby utrzymać prawidłowe nawodnienie organizmu;
  • Używaj nawilżacza lub zraszaj wodą gruntową, aby zwiększyć wilgotność w domu (zwłaszcza w sypialni w nocy), co pomoże oczyścić zator nosowy;
  • Używaj gorącej wody, rozpylaj parę wodną do palenia nosa i wdychaj parę wodną w celu uzupełnienia wilgoci w nosie;
  • Ciepłe prysznice mogą również przyczynić się do zmniejszenia zatorów w nosie.

4. Supplement vitamins
Uzupełnienie odpowiedniej ilości witamin, zwłaszcza witaminy C, może zmniejszyć liczbę nawrotów nieżytu nosa. Świeże surowe owoce są doskonałym źródłem witaminy C, w tym pomarańcze, grejpfruty, cytryny, pomarańcze, jagody, truskawki, maliny, borówki, żurawiny, papaja, kiwi, ananas, kantalupa, śliwki, arbuz itd. Najczęściej spotykane banany, jabłka i gruszki mają również witaminę C.

Najczęściej spotykane banany, jabłka i gruszki mają również witaminę C. Ponieważ witamina C zmniejszy się z czasem, a ogrzewanie zniszczy witaminę C, musisz wybrać świeże, surowe owoce.

Słodka papryka, która zawiera więcej witaminy C w warzywach, nie jest niczym innym jak słodką papryką. Inne zielone warzywa liściaste, takie jak kapusta, boćwina, kapusta i zielenina są również bogate w witaminę C. Kalafior, pomidory, słodkie ziemniaki i cukinia również pomagają w uzupełnieniu witaminy C.

Jeśli nie chcesz jeść sałaty, najlepiej ugotować warzywa na parze lub w wodzie, aby witaminy były mniej szkodliwe.

5. Wzmocnienie ćwiczeń
Zwiększenie odporności organizmu i zniszczenie błony śluzowej nosa lub tkanek podśluzowych przez zarazki i wirusy. Krążenie krwi jest przyspieszone po wysiłku fizycznym, co może złagodzić objawy takie jak przekrwienie nosa.

Zalecenia dotyczące ćwiczeń dla pacjentów z nieżytem nosa:

  • Intensywność: łagodna do umiarkowanej.
  • Częstotliwość: od lekkiego do umiarkowanego: Ćwiczyć regularnie, najlepiej codziennie.
  • Kluczowe punkty: W ciepłych porach roku można ćwiczyć na świeżym powietrzu. Zimą chłód na dworze może podrażniać jamę nosową. Można wykonywać ćwiczenia w pomieszczeniach zamkniętych. Rano i wieczorem na zewnątrz jest więcej pyłków. Pacjenci z pyłkowym nieżytem nosa mogą unikać wychodzenia na zewnątrz, aby zapobiec alergii.

6. Spróbuj programów Spooky2 na nieżyt nosa
Można bezpośrednio przeszukiwać nieżyt nosa na zakładce Preset.

Albo wybierasz preset leczenie i uruchamiasz częstotliwości w bazie danych programu.