Tysiące lat temu, medytacja wywodziła się z kultury hinduizmu i buddyzmu. Wcześniej chodziło o praktykę rozumienia mistycznych i duchowych sił, sensu życia i skupienia się na zachowaniu jednostki. Obecnie, zamiast wykorzystywać medytację do praktyki duchowej lub religijnej, ludzie na ogół medytują dla relaksu umysłowego i fizycznego, redukcji stresu, leczenia chorób i ogólnej poprawy zdrowia. Medytacja jest obecnie uznawana na całym świecie za formę medycyny komplementarnej dla umysłu i dobrego samopoczucia fizycznego.

Dlaczego powinniśmy medytować?

Wspierana badaniami opartymi na dowodach i doświadczeniach, medytacja jest praktyką, która może zwiększać nasze poznanie, psychiczne i fizyczne zadowolenie.

Emocjonalne korzyści z medytacji:

  • Uczy się jak kontrolować stres i zarządzać innymi negatywnymi emocjami.
  • Poprawić jakość sen i głęboki relaks.
  • Zwiększanie samoświadomości.
  • Poprawa pamięci, koncentracji i wydajności.
  • Zwiększanie zadowolenia, energii i poczucia własnej wartości.
  • Koncentracja na chwili obecnej.
  • Zwiększanie cierpliwości i tolerancji.

Korzyści z medytacji w leczeniu chorób:

  • Złagodzenie lęku, chronicznego bólu i depresji.
  • Poprawa układu odpornościowego.
  • Obniżenie wysokiego ciśnienia krwi.
  • Złagodzenie objawów zespołu jelita drażliwego.
  • Zmniejszenie wszelkich bólów związanych z napięciem: napięciowe bóle głowy, bezsenność, problemy z mięśniami i stawami.

Jak medytować jako początkujący?

Zanim zaczniesz swoją pierwszą sesję medytacyjną, powinieneś być w miejscu, w którym będziesz mógł się zrelaksować w następujący proces:

  1. Znajdź ciche i spokojne miejsce do siedzenia lub wygodnego leżenia. Upewnij się, że jesteś stabilny w tej pozycji przez jakiś czas.
  2. Zamknij oczy. Weź głęboki oddech przez nos. Podczas wydechu rozluźnij napięcie ciała.
  3. Skup się na oddechu, ale nie kontroluj swojego tempa ani intensywności. Wdychaj i wydychaj w sposób naturalny i za każdym razem zauważ, jak twoje oddechy poruszają się do i z twojego ciała. Zauważ, jak twoje ciało reaguje i zmienia się, gdy oddychasz. Obserwuj swoją klatkę piersiową, ramiona i brzuch.
  4. Po kilku minutach twój umysł może przestać skupiać się na oddychaniu i zacząć błądzić. Jest to normalne. Po prostu zwróć swoją uwagę na to, jak oddychasz. Nie miej obsesji na punkcie myśli i nie daj się w nich zagubić.
  5. Kiedy będziesz gotowy, delikatnie otwórz oczy. Poświęć chwilę na wyczucie otoczenia wokół siebie. Wsłuchaj się w dźwięki i poczuj bryzę. Zauważ również, jak twoje ciało i emocje czują się w tej chwili.

Nie musisz mieć medytacji w dłuższych okresach, ale raczej utrzymuj praktykę przez 2-3 minuty, aby rozpocząć. Kilka minut medytacji każdego dnia przyniesie ci wiele pozytywnych rezultatów. Ja jest o wytrwałości i cieszeniu się spokojnymi chwilami.

Różne rodzaje medytacji

Medytacja to termin określający różne rodzaje technik relaksacyjnych i medytacyjnych. Jednak cel jest taki sam, niezależnie od wybranego podejścia. Wszystkie pomagają ci osiągnąć wewnętrzny spokój. Oto kilka różnych rodzajów medytacji:

  • Medytacja z przewodnikiem. Jest to proces wyobrażania sobie i formowania mentalnych obrazów miejsc, w których można się zrelaksować. Będziesz używał jak najwięcej zmysłów, aby się zrelaksować i skupić na obrazach mentalnych. Podczas tych sesji medytacyjnych pomocny może być również nauczyciel lub przewodnik.
  • Medytacja mentalna. Świadomość medytacja wiąże się z koncentracją na twoim oddechu i zwracaniem uwagi na teraźniejszość bez dryfowania w myśli o przeszłości lub przyszłości. Podczas medytaci, ty ulepszasz twój świadomość i świadomość.
  • Tradycyjna joga. Joga jest starożytnym rodzajem ćwiczeń fizycznych, które powstały w Indiach tysiące lat temu. Tradycyjna joga podąża za teorią zawartą w książce "Yoga Sutras of Patanjali" i koncentruje się na pozych naturalnych, autorefleksji, równowadze i detoksykacji, aby poprawić swoje ciało i samopoczucie psychiczne. Pozwala skupić się na oddechu, umiejętności medytacyjnych i samadhi.
  • Tai chi. Tai chi - "medytacja w ruchu", powstała w Chinach jako forma sztuki walki, która obejmuje praktykowanie zarówno umysłu jak i ciała. Poprzez praktykowanie tai chi w codziennej rutynie, może ona leczyć i zapobiegać wielu problemom zdrowotnym w oparciu o dowody i badania.

Medytuj z częstotliwością uzdrawiania Rife

Uzdrawianie częstotliwości synchronizuje fale mózgowe w celu osiągnięcia głębokich stanów relaksu, pomóc przywrócić zdrowe częstotliwości wibracyjne komórek w naszych ciałach i medytować na poziomie psychicznym i fizycznym. Jest to proces rezonansu. Każda część naszego ciała ma swój naturalny rezonans, a medytacja wibracyjna z częstotliwością opiera się na założeniu, że choroba jest wynikiem niezrównoważonego naturalnego rezonansu.

Jak twierdzi wielu ekspertów, terapia częstotliwością uzdrawiania Rife'a jest przełomem w leczeniu. Oparty na teorii Royal Raymond Rife, przynosi ulgę w bólu i dyskomforcie, zmniejsza negatywne emocje, poprawia jakość snu oraz leczy ostre i przewlekłe choroby.